Mult mă MIR și mă MIR mult!

August 13, 2014

MIR

MIR-ul Moscovei în capul moldovenilor. Gavarit i pakazâvaet Maskva!

Marele Imperiu Rus (MIR) al lui Putin are o televiziune numită MIR. Oficial, aceasta este televiziunea CSI. Acest post, care emite 24 de ore din 24 de la Moscova, exclusiv în limba rusă, este în gospodăria Moscovei un fel de mașină automată de spălat creierele popoarelor din fosta URSS și fostul lagăr comunist.

Chișinăul finanțează formarea spațiului informațional comun cu Moscova

Republica Moldova este cofondatorare a acestei televiziuni. Ea a fost înființată la 9 octombrie 1992, cu ocazia reuniunii șefilor de state CSI de la Bișkek, în scopul „formării spaţiului informaţional comun al Comunităţii”. Pe documentul de înființare stă semnătura domnului ex-președinte Mircea Snegur, alături de foștii președinți ai Rusiei, Bielorusiei, Kazahstanului, Kârgâzstanului, Tadjikistanului, Uzbekistanului, Armeniei și Azerbaidjanului. Ucraina, ca stat cofondator, dar nemembru al CSI, a refuzat să participe la „formarea spaţiului informaţional comun al Comunităţii” și nu a semnat documentul de înființare a televiziunii MIR. Această televiziune este finanțată din bugetele statelor cofondatoare. Deci, și de Republica Moldova, care an de an transferă sume grase din buzunarul nostru comun ca MIR-ul de la Moscova să nu-și înceteze nici pentru o clipă lucrarea sa de spălare a minților milioanelor de cetățeni din spațiul ex-sovietic și ex-comunist.

Dați parale, moldoveni, că propaganda Moscovei costă!

Televizunea MIR are o ”filială națională” la Chișinău și filiale „regionale” la Sankt Petersburg, Vladikavkaz şi în republica Kabardino-Balkaria din Caucazul de Nord (Federația Rusă). Mai nou, ca să confirme caracterul propagandistic al postului, administrația de la Kremlin a făcut intervenții pentru retransmiterea programelor MIR în state ca Serbia, Bulgaria, Austria și Germania. De ce anume aceste state? Serbia este considerat un aliat strategic al Moscovei, Bulgaria este percepută ca fostă ”republică unională, a 16-cea” (vorba rușilor: kurița ne ptița, Bolgaria ne zagranița! = cum nu-i pasărea găină, nu-i Bulgaria străină!), Austria este statul european cu cele mai multe infiltrații financiare și economice rusești, iar Germania… Germania era văzută până mai de curând ca principalul partener al Rusiei pe ”frontul antiamerican”. Părerea noastră este că Republica Moldova nu trebuie să finanțeze un post care își retransmite propaganda subtilă în aceste state din interiorul sau din vecinătatea Uniunii Europene.

În timp, pe banii noștri, televiziunea MIR s-a transformat într-un adevărat holding de presă și acum include canalele de televiziune MIR, MIR HD, MIR 24, postul de radio MIR și portalul ”informațional-analitic” MIR-24. Deci, mașina automată de spălat creierele s-a transformat într-o adevărată spălătorie.

RMN în gura propagandiștilor Moscovei de la MIR

La un moment dat, Ucraina a acceptat doar ca emisiunile companiei MIR să fie retransmise pe teritoriul său. La 29 aprilie 2014 însă, Ucraina, prin decizia Consiliului național pentru televiziune și radiodifuziune de la Kiev, confirmată judiciar, a interzis retransmiterea pe teritoriul său național a emisiunilor a 4 televiziuni de la Moscova, printre care și MIR.

Cine a urmărit măcar o dată emisiunile televiziunii MIR, pe care noi o finanțăm de la Bugetul de stat, și-a putut da foarte ușor seama că acestea reflectă punctul de vedere al Moscovei asupra realităților și evenimentelor din spațiul ex-sovietic și din lumea întreagă. În cazul anexării Crimeii, al războiului din Donețk și Lugansk, televiziunea MIR a fost la unison cu Kremlinul. Un simplu exemplu recent: ”Republica Populară Lugansk” și ”Republica Populară Donețk” sunt formule pe care propagandiștii de la MIR le au permanent în gură. Este un lucru obișnuit pentru aceste unelte de presă de la Moscova să vorbească și despre ”Republica Moldovenească Nistreană”. Pe banii noștri, evident.

 Cât vom mai construi spațiul informațional comun cu Moscova?

În timp ce Ucraina a inclus televiziunea MIR în lista neagră a instrumentelor de propagandă otrăvită ale Moscovei, Republica Moldova continuă cumincioară să alimenteze financiar această mașinărie de spălat creierele. Până când? – ne întrebăm. Până când? – vă întrebăm, domnilor guvernanți din Alianța zisă pompos pentru Integrare Europeană? Până când? – vă întrebăm, domnule prim-ministru Leancă.

Ce mai așteptăm noi ca să încetăm odată și odată să mai construim pe banii noștri ”spaţiul informaţional comun” cu centrul la Moscova? Sper că nu așteptăm dezghețarea conflictului militar moldo-rus din Transnistria, după scenarii rusești asemănătoare cu cele din Lugansk și Donețk, ca să ne vină mintea moldoveanului cea de pe urmă. Luați exemplu de la ucraineni, care au avut și au mintea lor la timpul potrivit. Arătați că sunteți și suntem europeni, nu o anexă a Moscovei.

Moscova ne-a impus embargouri comerciale la toată producția argoalimentară, ne sfidează și ne amenință prin gura vicepremierului rus Dmitri Rogozin, îi finanțează și susține sub toate formele pe separatiștii din Moldova de peste Nistru, își menține ilegal trupele militare de ocupație pe teritoriul nostru național, îi incită, prin gura ambasadorului său la Chișinău pe etnicii găgăuzi și pe cei bulgari la separatism politic și teritorial, iar noi, care nici măcar nu avem frontieră comună cu CSI, stăm ca proștii sub tirul propagandei rusești de la compania MIR și încă o și mai finanțăm la timp și fără pierderi! Republica Moldova parcă ar fi un organism mort. Nu are niciun fel de reacție adecvată. Mult mă mir și mă mir mult de această situație!

A venit timpul să ne oprim din construirea ”spaţiul informaţional comun” cu Moscova. A venit timpul să denunțăm acordurile CSI semnate altădată de Mircea Snegur și ratificate de agrarieni. A venit timpul să începem a ne integra cu adevărat în Uniunea Europeană și în spațiul informațional european comun. Moscova să-și facă propaganda pe banii ei, nu pe banii noștri! Vom putea trăi și fără MIR-ul Moscovei pe capul nostru.

Advertisements