SCRISOAREA INTELECTUALILOR ROMÂNI CĂTRE BARROSO: SFĂTUIŢI-L PE TRAIAN BĂSESCU SĂ PLECE!

- Frau Angela, marinarul ăsta hlizit de Băsescu ne-a băgat în mare încurcătură. Eu zic să-l sfătuim să demisioneze. - Jose, mai bine să demisioneze românii. Că dacă nu vor, vorbesc cu Putin şi le băgăm pe gât un nou Pact Ribbentrop-Molotov.

– Frau Angela, marinarul ăsta hlizit de Băsescu ne-a băgat în mare încurcătură. Eu zic să-l sfătuim să demisioneze.
– Jose, mai bine să demisioneze românii! Că dacă nu vor, vorbesc eu cu Putin şi le băgăm repede pe gât un nou Pact Ribbentrop-Molotov. Măcar unul micuţ pentru Transnistria, că cel cu autonomia maghiară va veni mai târziu.

S C R I S O A R E A Nr. 1 CĂTRE COMISIA EUROPEANĂ

Domnului Preşedinte J. M. Barroso

1. Din partea societăţii civile, vă informăm că poporul român suveran – prin votul său constituţional la referendumul din 29 iulie 2012 – a decis ca domnul Traian Băsescu să plece din funcţia publică în care a fost pus de acelaşi popor suveran. O majoritate covârşitoare de 87% din cei 8,4 milioane de cetăţeni care au participat la vot – a aprobat demiterea.
Vă mai precizăm că voturile pentru demitere au fost în număr de 7,4 milioane, faţă de 5,27 milioane voturi cu care a fost ales în funcţie domnul Traian Băsescu în anul 2009.

2. Poporul român suveran v-ar fi recunoscător dacă – în al doisprezecelea ceas – l-aţi sfătui pe domnul Traian Băsescu să-şi dea demisia imediat, să se comporte ca un om politic raţional şi responsabil. În felul acesta, s-ar pune capăt crizei politice pe care a provocat-o prin acţiunile sale dictatoriale şi prin violările repetate şi grave ale Constituţiei ţării.
Dacă veţi considera util, vă vom trimite toate studiile şi analizele noastre publicate în ultimii ani cu privire la abuzurile şi abaterile regimului Băsescu, la violările grave ale Constituţiei.

3. Curtea Constituţională a decis la data de 2 august 2012 să se procedeze la reverificarea şi actualizarea listelor electorale permanente urmând să se pronunţe la data de 12 septembrie 2012.

4. Cvorumul de participare a fost îndeplinit, după cum arătăm mai jos.

5. Datele oficiale privind numărul celor înscrişi în listele electorale permanente şi scăderea dramatică a populaţiei sunt următoarele:
Înscrişi în listele electorale permanente anul 2004 – 18,45 milioane anul 2008 – 18,46 milioane anul 2012 – 18,31 milioane
Datele oficiale ale Institutului Naţional de Statistică privind evoluţia populaţiei:
anul 2000 – 22,435 milioane
anul 2004 – 21,673 milioane
anul 2008 – 21,504 milioane
anul 2012 – 19,040 milioane

Scăderea populaţiei:
În anul 2004 faţă de anul 2000 – 762 mii
În anul 2008 faţă de anul 2004 – 170 mii
În anul 2012 faţă de anul 2008 – 2.460 mii
a) În anii regimului Băsescu (2004 – 2012), cifra din listele electorale permanente a rămas practic neactualizată (18,3 – 18,4 milioane), în timp ce populaţia stabilă a scăzut cu 2,6 milioane de persoane în cei 8 ani,
b) Faţă de anul 2000, populaţia a scăzut cu 3,4 milioane persoane.
c) Este evident că la o populaţie totală de 19,04 milioane persoane nu poţi avea 18,3 milioane persoane cu drept de vot, cum apar în listele electorale permanente şi cum în mod greşit susţine domnul Băsescu; 18,3 milioane persoane cu drept de vot reprezintă o cifră care nu corespunde realităţii.
Din cifra de 19,04 milioane trebuie să scădem populaţia cu vârsta sub 18 ani (18,3% – 18,4% ponderi publicate de Institutul Naţional de Statistică) pentru a determina în mod corect cifra totală privind persoanele cu drept de vot.

6. Dacă pornim de la populaţia de 19,04 milioane persoane stabilită la recensământ şi scădem persoanele sub 18 ani (cca. 3,5 – 3,7 milioane), rezultă un număr de electori de 15,5 milioane (sau 16,5 milioane dacă se ţine seama de migraţie). Cu
aceste cifre se compară cei 8,4 milioane persoane care au votat şi rezultă că a fost atins şi depăşit cvorumul de participare (50% + 1).

NOTA SPECIALĂ 1
Toate acestea în condiţiile în care domnul Băsescu şi PDL – contrar Constituţiei şi legii partidelor – au organizat public boicotul referendumului, chemând cetăţenii la neparticipare. În acest boicot s-a implicat şi premierul Ungariei, Victor Orban, care a venit în România şi a îndemnat populaţia de etnie maghiară să nu participe la vot. Este evident că aceste două acţiuni contravin principiilor statului de drept şi ale democraţiei.

NOTA SPECIALĂ 2
Cvorumul de participare a fost impus incorect (contrar Constituţiei ţării, contrar recomandărilor Comisiei de la Veneţia, contrar faptului că la declanşarea suspendării şi a referendumului era în vigoare altă lege care nu prevedea cvorumul de participare).

7. În mod greşit, domnul Băsescu şi adepţii săi susţin cifra eronată de 18,31 milioane din listele electorale permanente, care nu au fost corectate şi actualizate, astfel încât să reflecte situaţia reală de scădere dramatică a populaţiei. Au existat mari
deficienţe de care răspund domnul Băsescu şi guvernele care s-au succedat.

8. În mod greşit, domnul Băsescu şi adepţii săi se opun reverificării la nivelul unităţilor teritoriale a cifrei de 18,31 milioane din listele electorale permanente, cum a decis iniţial Curtea Constituţională în Hotărârea sa nr. 3 din 2 august 2012.

9. Preşedintele Curţii Constituţionale, domnul Augustin Zegrean, a greşit grav în faţa poporului român, prin plângerea sa recentă la organismele europene, în legătură cu „presiunile” ce s-ar face asupra independenţei Curţii Constituţionale. Vom reveni cu analiza noastră pe baza documentelor făcute public.

10. Deşi nu am dorit, am fost nevoiţi să ne adresăm Dvs. pentru ca să fiţi informaţi corect din partea societăţii civile din România şi pentru a combate dezinformările făcute la organismele europene de către domnul Băsescu şi adepţii săi.

11. Vă vom scrie mai multe scrisori pentru ca Dvs. să aflaţi adevărul şi să puteţi face judecăţi drepte.

12. Scrisori similare vom transmite şi Doamnei Cancelar al Germaniei Angela Merkel şi Doamnei Comisar european Viviane Reding.

13. Vă rugăm să-l sfătuiţi pe domnul Băsescu să-şi dea demisia imediat spre binele poporului român şi al României!

11 august 2012

Cu deosebită consideraţie,
Grupul de Iniţiativă „Reînnoirea”
Florea Dumitrescu
fost Ministru al Finanţelor şi Guvernator al Băncii Naţionale a României
Gheorghe Stroe
fost Prim-viceguvernator al Băncii Naţionale a României
Cristian Apostol
expert financiar

Advertisements

4 Responses to SCRISOAREA INTELECTUALILOR ROMÂNI CĂTRE BARROSO: SFĂTUIŢI-L PE TRAIAN BĂSESCU SĂ PLECE!

  1. tzutz says:

    scrisoarea unor oameni care se cheama intelectuali

    cand se falimenteaza, se trebie taia de undeva din bani. iar masurile de liberalizare foarte repede relanseaza economia dupa initiale perioade de scadere in caz de austeritate. insa doar o economie de piata are de unde creste natural (fara forta statului)

  2. FRONTUL RE-UNIRII says:

    CRONICA UNIONISTA:
    O VARA FIERBINTE UNIONISTA: CE URMEAZĂ?
    ———————————————————————–———————–————–
    blog http inconstantin ro

    1.
    Luni, 20 august 2012, orele 15,
    Chisinau, hotel “Leogrand”, sala “Begonia”:
    / str. Mitropolit Varlaam nr. 77 /

    Platforma Civică “Acțiunea 2012″
    în parteneriat cu
    – Centrul Român de Studii și Strategii,
    – Asociația “George Marshall” – R. Moldova
    – și Centrul European pentru Studii Etnice
    al Academiei Române.

    oragnizeaza conferința:

    “RE-UNIREA CELOR DOUA STATE GERMANE,
    model de integrare euro-atlantica pentru R. Moldova,
    prin RE-UNIREA CELOR DOUA STATE ROMÂNESTI”

    Sunt invitati toti doritorii !
    – telefon 078 414 245
    – e-mail:
    contact@actiunea2012 ro
    ——————————————-
    2.
    In zilelele premergatoare vizitei la Chisinau
    a Cancelarului Germaniei, Angela Merkel,
    vom merge cu sutele in fata Ambasadei Germaniei
    din centrul orasului
    cu tricoloruri si cu placarde anti-Federalizare
    a Moldovei de Est,
    sa spunem un “NU – NEIN – NIET” hotarât
    contra Unui Nou pact Ruso – German Ocupationist
    1939 -2012 !

    Iar Miercuri, 22 August patriotii unionisti voluntari români est-moldoveni
    vor iesi cu miile cu slogane Unioniste
    pe traseul delegatiei oficiale
    ca sa aratam intregii Europe
    ca noi dorim Re-Unirea cu România
    si nu mai toleram ocupatia ruseasca !

  3. FRONTUL RE-UNIRII says:

    NEIN NEUES – SIEG – HEIL 1939 !
    NEIN ! NEIN ! NEIN !
    ——————————————————————
    UN NOU PACT RUSO-GERMAN PE SAMA EST-MOLDOVENILOR:
    1939 – 23 AUGUST – 2012
    ———————————————————————————————-
    Lecturi de week-end. Martin Sieg:
    Nu trebuie să vă aşteptaţi ca doamna Cancelar să propună vreun plan de reglementare

    publicat de Lina Grâu la 18 August 2012 •
    voxreport
    http://voxreport.unimedia.md/2012/08/18/lecturi-de-week-end-martin-sieg-nu-trebuie-sa-va-asteptati-ca-doamna-cancelar-sa-propuna-vreun-plan-de-reglementare/
    ——————————————————————————-
    Martin Sieg:
    unul dintre cei mai influenţi experţi germani care se ocupă de Republica Moldova,
    consilier pe probleme de politică externă şi securitate în Bundestagul german.

    Interviul a fost realizat în cadrul emisiunii Sinteze şi Dezbateri de Politică Externă,
    produs al Asociaţiei pentru Politică Externă, în parteneriat cu Fundaţia “Friedrich Ebert”
    ————————————————————————————————————————
    spicuiri din ideile oficialului german:

    1.
    Cancelarul german şi preşedintele Medvedev au convenit, în 2010, că ambele ţări vor lucra împreună pentru soluţionarea acestui conflict. Aceasta nu a fost doar o mişcare germano-rusă, la mijloc a existat şi o solicitare a primului ministru moldovean care a cerut Germaniei să susţină Republica Moldova într-un astfel de format. Acesta a fost substratul implicării Germaniei în aceste discuţii. Chiar dacă Germania nu este membru al formatului de negocieri 5+2, Berlinul încearcă la modul direct, dar şi prin intermediul parteneriatului său cu Rusia, să ajute la identificarea unei soluţii.
    2.
    Şi în acest context este important, din punctul meu de vedere, să se clarifice – de care aspecte anume sunt îngrijoraţi moldovenii atunci când vine vorba despre federalizare.

    – Dacă federalizarea înseamnă un fel de stat comun unde cele două maluri trebuie să cadă de acord asupra oricărui subiect, ceea ce ar da un de facto drept de veto fiecăreia dintre părţi, acest model nu va duce la crearea unui stat fucţional.

    – Dacă însă federalizarea va însemna un statut specific pentru Transnistria, în cadrul căruia regiunea va avea propriile sale instituţii şi propriile competenţe şi va fi stabilită o divizare clară a competenţelor, atunci aceasta pare singura cale de a soluţiona problema. Puteţi numi acest model „federalizare”, îl puteţi numi „autonomie” – deşi se pare că ambele noţiuni sunt neplăcute celor două maluri şi s-ar putea pur şi simplu găsi un alt termen.

    3.
    Şi o remarcă finală.
    Eu cred că este foarte important să se ştie, în raport cu reglementarea transnistreană, că, dacă e să ne referim la opţiunile constituţionale prezente, nu prea avem cum să vorbim despre o reunificare imediată.

    Sincer vorbind, Republica Moldova este foarte neconsolidată şi instabilă în multe privinţe.
    Ea are nevoie să-şi edifice şi consolideze instituţiile, să se mişte înainte cu procesul de integrare europeană.

    Transnistria, pe de altă parte, este şi ea în proces de transformare, are şi ea nevoie de propriile reforme. Şi cu aceste diferenţe dintre cele două părţi ale ţării astăzi o reunificare cred că nu ar fi funcţională. Iată de ce este mai bine să vorbim despre un proces care va lua ceva timp.

    4.
    Eu cred că dacă Chişinăul va lăsa la o parte contextul geopolitic şi va ţine cont de situaţia din Republica Moldova şi Transnistria, vor trebui să existe trei condiţii pentru reglementare.

    – Prima ar fi, bineînţeles, ca sistemul politic şi cel judecătoresc să se dezvolte într-o manieră care le-ar aduce mai aproape.

    – Cea de a doua precondiţie ar fi ca Republica Moldova şi Transnistria să dezvolte interese comune

    – Iar cel de al treilea aspect ţine de faptul că Republica Moldova trebuie ea însăşi să fie interesată de dezvoltarea economică a Transnistriei. Regiunea astăzi în mare parte este dependentă de subvenţiile din partea Rusiei, mai ales de gazele foarte ieftine, dar acest lucru nu poate dura la nesfârşit. Şi cum va putea Republica Moldova, care nu este o ţară bogată, să plătească pe viitor pensiile miilor de pensionari transnistreni dacă subvenţiile din partea Moscovei vor înceta?

    5.
    Transnistria, la fel ca şi Moldova, s-a aflat în ultimii 20 de ani într-un fel de punct mort, situat geostrategic undeva între Vest şi Est. Şi ambele părţi ale ţării au suferit din cauza acestei incertitudini. Cea mai mare problemă în ceea ce priveşte conflictul transnistrean astăzi ţine de competiţia geopolitică dintre Rusia şi UE pentru integrarea europeană pe de o parte şi Uniunea vamală, Uniunea Eurasiatică pe de altă parte. Eu cred că atât Rusia, cât şi UE nu-şi doresc o astfel de competiţie, dar aceasta a devenit într-un fel inevitabilă, pentru că într-un final discuţia este despre ce fel de standarde vor fi aplicate – fie acquis-ul comunitar şi integrarea europeană, fie standardele ruseşti. Şi acest lucru face şi mai dificilă rezolvarea conflictului.

    6.
    Impresia mea este că la nivelul elitelor transnistrene există teama de a deveni o minoritate într-un eventual stat reunificat, minoritate care ar fi dezavantajată pentru că limba pe care o vorbeşte nu va avea acelaşi statut ca cea oficială. Iar oamenii de afaceri transnistreni, privind către malul drept, se tem de o preluare ostilă a afaceri lor.
    Şi asta, pentru că în ambele părţi ale ţării supremaţia legii nu s-a prea dezvoltat în ultimii 20 de ani, în Transnistria bineînţeles chiar mai puţin decât în Republica Moldova.
    Astfel încât ambele părţi nu au încredere una în cealaltă. Procesul de integrare europeană poate ajuta aici nu neapărat direct în edificarea acestei încrederi, cât prin suportul în reformarea instituţiilor, poate oferi ambelor părţi încrederea că vor lucra într-un cadru legal sigur.
    Este ceva ce ambele părţi nu au avut în ultimii 20 de ani, motiv pentru care nu au avut nici încredere reciprocă. Dar Chişinăul şi Tiraspolul pot avea încredere în Uniunea Europeană care va susţine dezvoltarea acestor lucruri în timp.
    Cred că aceasta este semnificaţia integrării europene şi rolul UE în acest proces.
    Şi da, cred că transnsitrenii ar trebui să fie puternic interesaţi de aşa ceva.

    7.
    Eu nu cred că UE, după exemplul cu Ciprul, ca mai accepta în următorii 10 sau 20 de ani vreun alt stat care să adere cu un conflict nesoluţionat.

    Acest lucru este o certitudine.

    Aderarea finală nu se va produce înainte să aibă loc o reglementare, oricare ar fi ea.

    8.
    Dacă Transnistria nu va implementa paşii necesari în procesul de integrare europeană, UE va încerca probabil o anumită perioadă să negocieze o soluţie cu transnistrenii.

    Ce este cu adevărat important e ca Moldova să încerce cu sinceritate să găsescă un compromis, nu doar să-şi roage partenerii externi să preseze Rusia sau să o susţină pe plan internaţional. Important este să încerce la modul foarte serios să găsească o soluţie împreună cu Tiraspolul.

    Şi dacă aceste eforturi sincere vor eşua din cauza situaţiei geopolitice, atunci bineînţeles că UE nu va sancţiona Chişinăul, ci va accepta alte soluţii care se vor impune pentru ca Republica Moldova să-şi poată urma cursul european.

    9.
    Republica Moldova va avea regim liberalizat de vize cu UE – acest lucru a fost promis în cadrul Parteneriatului Estic. Dar procesul va lua ceva timp – în mod sigur nu se va întâmpla atât de repede precum speră cetăţenii moldoveni.
    Şi asta, pentru că inclusiv în interiorul UE acest subiect este unul controversat.
    Iurie Leancă a făcut o promisiune care în mod evident nu poate fi respectată.
    ————————————————————-

    NOTELE NOASTRE SPECIALE:
    A.
    Oficialul german nu aminteste, nu abordeaza si deci nici nu admite ca pentru RM
    ar exista si o alta cale de iesire din criza:
    prin Re-Unirea directa cu România, tara membra a UE si NATO !
    Ceea a cea fost posibil, Re-Unificarea pentru Germania de Est,
    nemtii nu vor sa o accepte pentru noi, din cauza prieteniei lor “cu gazele” lui Putin !
    B.
    Oficialul german in lungul sau discurs cam de lemn, nu vrea sa aminteasca
    ca cea mai mare Problema a Transnistriei este MAFIA , coruptia , spalarea de bani,
    traficul de arme, etc ! Este o gaura neagra a Europei !

    Niste experti italieni de la revista “Limes” au declarat recent ca RM este o tara mafiota,
    deci va inchipuiti ce fel de sistem avem in Transnistria !

    C.
    Si ultima:
    Oficialul german se face a uita ca moldovenii din Transnistria
    sunt discriminati la toate nivelele. Alfabetul latin este interzis pentru limba noastra !
    Ca pe timpul stalinismului !
    Oare va inchipuiti ca noi vom accepta o Re-Integrare a Transnistriei
    cu politica lor stalinista totalitara autoritara anti-europeana
    de rusficare totala a populatiei locale moldovenesti ?
    ——————————————————————————————
    NEIN NEUES – SIEG – HEIL 1939 !
    NEIN ! NEIN ! NEIN !

  4. FRONTUL RE-UNIRII says:

    ACHTUNG ! ACHTUNG ! ACHTUNG !

    http://moldpress.info/2012/08/exploziv-rusia-pregateste-o-noua-cecenie-in-moldova/
    —————————————————————
    Se zvoneşte că Merkel va negocia cu Moldova Unirea cu România
    ca unică cale de integrare Europeană.

    Este o concesie făcută de nemţi României pentru miliardele de euro datorie
    dinainte de cel de-al doilea război mondial, datorie care conform uzanţelor internaţionale
    este încă valabilă.
    —————————————————
    Aducerea de ofiţeri cu state vechi în zonele de conflict din fosta URSS înainte de această vizită este un semnal pe care Moscova îl transmite Europei:
    până aici se poate, dincolo de această limită începe Rusia.

    Evgheni Petruşin, colonel şi fost director-adjunct al FSB (Serviciul Federal de Securitate) pentru Republica Daghestan din Rusia a fost nimit primul adjunct al şefului KGB-ului de la Tiraspol.

    Potrivit kommersant.md, noul şef, este un securist cu experienţă, care s-a făcut remarcat
    în luptele cu rebelii ceceni din Kaukaz în timpul primului război cecen.

    Evgheni Petruşin este şi eroul unui roman despre acest război, unde are porecla Gestapo şi este caracterizat ca un “luptător neînficat şi fără mila faţă de duşmani care nu ia prizonieri”.

    În subordinea lui Petruşin se află trupele speciale “Delta” (300-400 de soldaţi), trupele de grăniceri de la Tiraspol (circa 1.000 de persoane) şi regimentul de kazaci (circa 1.500 de persoane).

    Rusia arată că pregăteşte Transnistria de război şi instabilitate.
    Dar nu instabilitate pentru provincie ci pentru Moldova în vederea stopării
    direcţiei Europene şi a tentativelor de Unire cu România.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: